You are currently viewing SEO 2022 w liczbach – jak wyglądają statystyki za ubiegły rok?

SEO 2022 w liczbach – jak wyglądają statystyki za ubiegły rok?

Pozycjonowanie strony jest ściśle związane z algorytmami wyszukiwarki internetowej z której korzystamy. Nie ma się co oszukiwać – dla większości z nas istnieje wyłącznie Google. Dlatego też wszelkie trendy w SEO są ustawiane właśnie pod tę wyszukiwarkę. Potwierdzają to liczby. Przyjrzyjmy się zatem jak wyglądały statystyki SEO 2022.

Pozycjonowanie strony www jest aktualnie najlepszym sposobem na reklamę. Bez niego nie masz co liczyć na widoczność w sieci. Znaczenie ma tylko pierwsza strona w Google. Nie ma co płacić za Adsy – większość leadów generuje ruch organiczny, lepiej więc zainwestuj w dobre teksty pod SEO. Aby wytłumaczyć ci dlaczego dobra optymalizacja pod wyszukiwarkę jest tak ważna, przyjrzeliśmy się statystykom SEO 2022 opracowanym przez firmę Integrowth, które jednoznacznie wskazują na potęgę SEO.

SEO 2022 – bez pozycjonowania w Google nie ma biznesu

SEO jest niezbędne dla biznesu. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Dobrze opracowana strategia optymalizacyjna pozwoli ci na wstrzelenie się w aktualne trendy i oferowanie swoich usług na pierwszej stronie Google. Pamiętaj – nawet ostatnie miejsce na pierwszej stronie wyszukiwania jest sto razy lepsze niż pierwsze miejsce na stronie drugiej.

  1. 93% świadczonych usług online jest znajdywanych i zamawianych przy pomocy wyszukiwarek internetowych.
  2. Google posiada przeszło 92% rynku wyszukiwarek – wszystko zaczyna się od Googla.
  3. Wynik nr 1 w Google uzyskuje około 32% wszystkich kliknięć, pierwsze trzy wyniki uzyskują ponad 55%.
  4. 75% osób nigdy nie przewija poza pierwszą stronę wyszukiwarki. 
  5. 3,5 miliarda – tyle wynosi dzienna ilość wyszukiwań w Google.

Prowadzisz sklep? – musisz być w Internecie

Prowadzenie biznesu bez strony www nie będzie w pełni efektywne. Posiadając sklep stacjonarny nie rezygnuj z wizytówki w sieci. W większości przypadków, twoi przyszli klienci zanim do ciebie zawitają, sprawdzą cię dokładnie w Internecie.

  1. 35% konsumentów korzysta z wyszukiwarek, aby znaleźć informacje lokalne.
  2. 76% osób, które wyszukują lokalną firmę na telefonie komórkowym, odwiedza ją w ciągu 24 godzin.
  3. 66% osób przed zakupem produktu stacjonarnie sprawdza i porównuje go w sieci.
  4. 86%  osób szuka lokalizacji firmy w Mapach Google.
  5.  79% konsumentów ufa opiniom wyświetlanym w sieci.

Czytaj również:

Dobra strona i dobry content to podstawa

Ostatnie lata pokazały, że płatne reklamy – niezależnie czy w Google czy na portalach społecznościowych – nie przynoszą większych korzyści. Liczy się ruch organiczny. Aby go zwiększyć potrzebujesz odpowiednio zbudowanej strony www oraz właściwie sporządzonych tekstów pod SEO.

  1. 86% osób ignoruje płatne banery reklamowe, wybierając jedynie bezpłatne wyniki wyszukiwania.
  2. Wyszukiwarki generują o 300% większy ruch na stronach z treścią niż media społecznościowe.
  3. 70% marketerów uważa, że bezpłatne wyszukiwanie (SEO) ma najlepszy zwrot z inwestycji spośród wszystkich kanałów marketingowych.
  4. Współczynniki konwersji są 3 razy wyższe w przypadku witryn, które ładują się w 1 sekundę, niż w przypadku witryn, które ładują się w 5 sekund. 
  5. Współczynnik odrzuceń wzrasta o 9%, jeśli witryna ładuje się w 2 sekundy i o 38%, jeśli witryna ładuje się w 5 sekund. 

SEO 2022 – statystyki nie pozostawiają złudzeń

Statystyki SEO 2022 są nieubłagane. Musisz działać w sieci i musisz robić to właściwie. Tylko pierwsza strona w wyszukiwarce daje ci szanse zaistnieć w Internecie. Aby się tam pojawić twoja strategia SEO powinna opierać się na wartościowym contencie oraz prawidłowo sporządzonych tekstach na blogu. W innym wypadku ciężko będzie ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców.