Reklama firmy w sieci – bez tego już możesz pakować walizy

Spis treści

Możesz mieć najlepsze produkty na rynku. Może je charakteryzować najwyższa jakość oraz konkurencyjna cena. Jeśli jednak nikt o tobie nie usłyszy, zysk z tego będzie mierny. Reklama firmy to coś, czego nie powinieneś zaniedbywać. No, chyba że lubisz mieć dużo wolnego czasu, a Twoim ulubionym zajęciem w pracy jest bicie własnych rekordów w pasjansie. Aby rozwijać swój biznes, musisz docierać do coraz to większej grupy konsumentów. Bez możliwości zaprezentowania swojej oferty, nic nie sprzedaż. Zacznij budowanie swojej marki dzięki rzetelnemu i przede wszystkim celnemu marketingowi.

Znajdź grupę docelową

Niezależnie czy Twoja reklama firmy znajdzie się w sieci, lokalnej gazecie, radiu czy na bilbordzie, w pierwszej kolejności powinieneś zastanowić się do kogo kierujesz swoje usługi. Jeżeli będziesz próbował celować we wszystkich, ostatecznie możesz nie trafić do nikogo. Przygotowanie kampanii reklamowej musi być ukierunkowane pod określony target. Wpisy na social media, artykuły SEO czy reklamy na YT są zupełnie inaczej konstruowane jeżeli mają trafić np. do młodzieży, a inaczej jeśli do osób starszych.

Prowadząc, dajmy na to kancelarię prawną, nie jest rozsądne oferowanie usług w każdej możliwej gałęzi prawa. Po pierwsze ciężko nie podważać kompetencji prawnika, który twierdzi, że jest w stanie podjąć się każdej sprawy, od rozwodu, poprzez obronę w sądzie karnym, po przeprowadzenie likwidacji spółki. Po drugie firm oferujących cały wachlarz usług prawnych jest ogrom na rynku. Każdy początkowy prawnik łapie się każdego możliwego zlecenia. W takim gąszczu, bardzo ciężko będzie się przebić. Musisz być konkurencyjny oraz godny zaufania. Najlepszym sposobem na to, to działanie w niszy. Znajdź dział, w którym czujesz się mocny, lubisz to i chcesz się rozwijać w tym kierunku. Powyższe dotyczy niemal każdej gałęzi gospodarki, nie tylko wspomnianych usług prawniczych. Może to zaskakiwać, ale w tym przypadku, celowanie w wąskie grono odbiorców, daje większą szansę na trafienie.

Dodatkowo – co jest bardzo istotne w temacie reklamy – funkcjonowanie w niszy, daje szersze możliwości marketingowe. Kampanie reklamowe, np. w Google Ads będą tańsze jeśli wybierzesz mniej popularne frazy kluczowe, pod które będziesz prowadził całą akcję. Także w przypadku artykułów na Twoim blogu, łatwiej będzie trafić do odbiorcy, jeżeli tekstów o podobnej tematyce będzie mniej w wyszukiwarce internetowej.

Reklama firmy – przede wszystkim Internet

Nie skłamię, jeśli stwierdzę, że jeżeli nie ma Cię w sieci, to nie istniejesz. Chcesz mieć klientów – zaprezentuj siebie oraz swoje produkty za pomocą jednego (lub kilku, lub wszystkich) z kanałów, jakie oferuje Internet. 

Na początek strona internetowa. Prosta, przejrzysta, estetyczna i – co bardzo istotne — dobrze zoptymalizowana. Czasy kiedy wszystko musiało mienić się jak bilbordy w Las Vegas odeszły w niepamięć. Postaw na klasykę i przyciągające wzrok motywy oraz kolory. Do tego ładnie prezentujące się logo i to wszystko. Masz piękną wizytówkę swojej firmy.

Duży nacisk połóż na prawidłowe działanie strony. Długie czasy ładowania, niedziałające odnośniki czy nachodzące na siebie elementy to strzał w stopę, a masz przecież daleką drogę do przebycia. Potencjalny klient, widząc stronę wyjętą wprost z lat dwutysięcznych, która dodatkowo działa w żółwim tempie, szybciej kliknie w iks w prawym górnym rogu, niż strona zdąży się załadować. Google oferuje zalew podobnych do siebie usługodawców. Nie Ciebie, to klient wybierze kogoś innego, sam zresztą to wiesz.

Prócz tego istotne jest, aby Twoja witryna była stworzona z myślą o pozycjonowaniu. Dobrym pomysłem będzie połączenie jej z blogiem. Dzięki temu, osoby zainteresowane danym towarem czy usługą, chcąc poczytać o tym w sieci, trafią na Twoją stronę. Istnieje wtedy spore prawdopodobieństwo, że z artykułu przejdą do zakładki „Oferta” i wybiorą coś dla siebie.

Jeżeli nie wiesz jak zabrać się do tworzenia strony www napisz do nas. Tworzymy witryny stosując się do własnych wskazówek, dlatego też z całą pewnością otrzymasz produkt najwyższej jakości.

Dodatkowo załóż profil firmy

Profil firmy jest narzędziem stworzonym przez Google. Czyli największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Profil jest internetową wizytówką firmy. Znajdują się tam informacje na temat przedsiębiorstwa, takie jak nazwa firmy, adres siedziby, odnośnik do witryny, kontakt oraz najważniejsze – opinie. Założenie profilu jest darmowe. Dzięki niemu zaczniesz pojawiać się na pierwszej stronie Google, zawsze wtedy, gdy ktoś z okolicy wpisze zapytanie o usługi, które wykonujesz. 

Zadowoleni klienci z pewnością wystawią Ci pięć gwiazdek oraz napiszą coś miłego. Szybko zobaczysz, że jeden przychylny komentarz przysporzy Ci kilka kolejnych, a to z kolei przełoży się na zwiększenie zainteresowania klientów. Ważne, abyś trzymał jakość swoich usług. Zanim się obejrzysz, Twoja skrzynka mailowa zapełni się zapytaniami o współpracę.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w założeniu profilu firmy, zajrzyj pod ten link: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.

Reklama firmy w social mediach

Tworząc stronę www oraz zakładając profil firmy, tworzysz sobie szansę, na to, że ktoś znajdzie Cię w sieci, o ile wpisze konkretne zapytanie. Jeżeli jednak chcesz być rozpoznawalny, wśród ludzi, którzy jeszcze nie wiedzą, że potrzebują Twojej pomocy, postaw na social media.

Sociale są częścią naszego życia, szczególnie jeżeli chodzi o osoby młode. Chcąc do nich dotrzeć, musisz stosować narzędzia, z których oni sami korzystają. Stwórz profil na Facebooku, Instagramie oraz TikToku. Nie wstydź się, reklamują się tam wszyscy. Nieważne czy chodzi o sprzedaż skarpetek, lodów, czy usługi księgowe lub prawnicze. Możesz reklamować się tańcząc do największego hitu tego lata, a możesz zrobić to na poważnie i klasą. Każdy rodzaj przekazu znajdzie swoich odbiorców.

Pamiętaj jednak, że funkcjonowanie w social mediach wymaga regularności. Może nie jest to praca na pełen etat, ale chcąc prowadzić akcje marketingowe na każdym możliwym kanale z bardzo dużą intensywnością wstawiania treści, może się okazać, że nie masz czasu na swoją pracę.

Jeżeli nie chcesz się aż tak bardzo angażować na powyższych portalach, możesz wykupić reklamy, które zwiększą Twoje zasięgi. To rozwiązanie ma jednak to do siebie, że po zaprzestaniu opłacania kampanii reklamowej, portal może sztucznie uciąć Ci zasięgi. Wszystko po to, abyś do nich wrócił. Lepszym wyjściem jest przeznaczenie tych kilkuset złotych miesięcznie na agencję, która profesjonalnie zajmuje się marketingiem w sieci. Wybierając nas, masz pewność, że Twoje socjale zaczną żyć i się rozrastać, a ty będziesz mógł w spokoju zając się swoją pracą.

Reklama firmy przez content marketing

Jeżeli słowo content marketing nic Ci nie mówi, to już wyjaśniam. Ten rodzaj reklamy jest prowadzony poprzez tworzenie, publikowanie i promowanie określonej treści w sieci. Nie jest to jednak zwykłe pisanie artykułów na wskazany temat. Content marketing polega na takim konstruowaniu tekstów, aby były zoptymalizowane pod kątem SEO.

Wysoka jakość treści, niepowtarzalnym, interesujący tekst oraz dobrze dobrane frazy kluczowe pozwalają na przebicie się w sieci i dotarcie ze swoimi artykułami na pierwsze strony w Google. Ważna przy tym jest regularność w publikowaniu tekstów.

Content marketing jest kompletnym kanałem pozyskiwania klientów. Działa niezależnie od innych podejmowanych kroków marketingowych. Możesz mieć „leniwe” socjale, niezałożony profil firmy, a mimo to całą masę nowych klientów. Wszystko dlatego, że po wpisaniu określonej frazy wyskakuje Twoja strona internetowa. Pokuszę się o stwierdzenie, że bez prawidłowego conent marketingu ciężko jest stworzyć skuteczną kampanię marketingową.

Google Ads – bardzo skuteczne, ale …

Google Ads to narzędzie, które bez większego wysiłku, sprawi, że będziesz pojawiał się na samej górze wyszukiwarki. Jest to system reklamowy, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, banerów na różnych stronach internetowych oraz klipów reklamowych na YouTube. 

Jest ono bardzo skuteczne, ale również niezwykle drogie. Płacisz za samo kliknięcie w link. Nie masz jednak pewności czy będą z tego pieniądze dla Ciebie. Może się zatem zdarzyć, że już pierwszy użytkownik, wchodząc na Twoją stronę stanie się Twoim klientem, a równie dobrze może być tak, że przepalisz cały swój budżet na marketing, nie pozyskując nawet jednego klienta. 

Musisz także być świadomy, że Adsy nie są wcale proste w obsłudze. Na pierwszy rzut oka korzystanie z tego rozwiązania może wydawać się banalne, jednakże są to tylko pozory. Skuteczne prowadzenie reklamy za pomocą tego narzędzia wymaga wiedzy i doświadczenia. Jeżeli wolisz na tym zyskać, niż stracić lepiej zgłoś się do agencji marketingowej. Najszybciej będzie zajrzeć do nas, zapraszamy do kontaktu.

Ważne! Google Ads zwykle łączy się z pozycjonowaniem organicznym, tj. social mediami oraz content marketingiem. Wtedy reklama firmy jest najwydajniejsza.

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć na stronę główną
    Scroll to Top